sâmbătă, 14 martie 2015

IARĂŞI RECLAMAŢII postate pe Facebook, la adresa Spitalului din Smeeni

Din ce în ce mai multe nemulțumiri din partea anumitor cetățeni din Smeeni, legate de modul în care sunt primiți și tratați cei care solicită asistenta medicala la Spitalul de Boli Cronice din Smeeni. Iată un caz adus în atenția publică de însuși consilierul personal al primarului comunei Smeeni. 

Mesajul de pe Facebook al consilierului personal al primarului comunei Smeeni

D-l Stoica Ion (Obiectiv Local), pe pagina sa personala de FB relata următoarele:

<< Modul neglijent in care sunt tratați, UNEORI, pacienții la Spitalul de Boli Cronice Smeeni, poate fi un subiect de discuții in Consiliul Local al Comunei Smeeni.
Situația este şi mai grava atunci când cazul aparține secției de pediatrie.

După întâmplarea trăita vineri seara la PRIMIRI–URGENTE, secția pediatrie, am decis sa depun o reclamație la managerul spitalului, sa urmăresc dacă se deschide o anchetă interna pe respectivul caz şi in final, dacă se dispune o măsura disciplinară, așa cum ar fi cazul, în opinia mea.
In paralel voi adresa şi o scrisoare Consiliului Local al Comunei Smeeni, în care voi expune situația la care am fost martor.

In fapt ,
Vineri seara, in jurul orei 20:30, la rugămintea unui vecin si prieten, am transportat cu autoturismul proprietate personală, la secția PRIMIRI URGENTE, a Spitalului de Boli Cronice Smeeni, o adolescentă (17 ani) acuzând o colică abdominală destul de severă, fără stări de vomă si o forma ușoară de atac de panică - adolescenta se văita şi de dureri de cord ………diagnostic presupus de mine. După experiența mea in ale medicinii, situația nu era gravă, totul se putea rezolva cu o perfuzie cu metoclopramid şi supraveghere, eventual un EKG, lucru care de fapt s-a si întâmplat însa la UPU Buzău .
Ce a urmat la secția PRIMIRI URGENTE pediatrie Smeeni e de neînțeles pentru mine !!!!!! După examinare şi recomandarea unei injecții cu metoclopramid, d-na doctor s-a retras bine merci, manifestând un total dezinteres faţă de ce va urma, lăsând totuși o recomandare către asistentă. Am dedus acest lucru pentru că, după aproximativ 15-20 de minute, observând că pacienta se simte în continuare rău, asistenta a avut un dialog cu mama adolescentei de genul :

“- Ce vrei sa faci, o lași aici sau te duci cu ea la Buzău ? Eu iți recomand să o duci la urgenţe la Buzău, nu vezi ca se simte in continuare rău?
- Dacă dumneavoastră îmi recomandați asta, mă duc cu ea la urgenţe la Buzău, ce sa fac ? decide mama pacientei mai mult decât îngrijorată.
- Bine, atunci semnează ca refuzi internarea !”

Ohooooooooo!!!!!!!!!!! Asta-i buna ! îmi zic în mintea mea, ăștia s-au spălat pe mâini odată cu semnarea in registru de către tutore, că refuză internarea. Stai să vezi că o trimite in neant, nu-i asigură nici salvare……Şi am avut dreptate.

“- Te duce domnul cu mașina, știți unde nu ?" mă întreabă amabilă asistenta.

Normal că știu, cucoană, numai ca nu este ok felul cum procedaţi. Nu mama decide ce se întâmpla cu odrasla ei,ci medicul, că pentru asta s-a prezentat la medic, nu ? Iar dacă medicul decide că-l depășește cazul, solicită serviciul de ambulantă, nu trimite pacientul pe stradă să facă autostopul.

Intr-un final adolescenta a ajuns cu bine la UPU Buzău, iar după o perfuzie şi un calmant s-a liniștit şi a fost nevoită să mai scoată din buzunarul şi așa gol încă 50 de lei pentru un taxi în miez de noapte, pentru a se odihni acasă după o așa aventura.

Eu sper doar ca dna doctor, medicul de garda de la Spitalul de Boli Cornice Smeeni, să mai lucreze la conduită, ajutata si de dna manager.
Daca se întâmplă la alții şi trăim în Romania, de ce nu s-ar întâmpla şi la SMEENI ?">>




Reacţiile la postarea acestui mesaj n-au întârziat să apară. Ana Maria Cozarog, o fosta pacienta a Spitalului din Smeeni comenta pe marginea postări d-lui Stoica  Ion: 

"Sper din suflet ca cineva sa ia atitudine în privința spitalului din Smeeni, se numește "spital" doar cu numele în afară ca nu are nici pe un sfert necesar unui spital. Staff-ul lasa de dorit!!! Dacă au studii superioare uită sa fie în primul rând oameni!!! În 3 ani de când locuiesc oficial în com Smeeni am avut 2 experiențe foarte neplăcute datorita personalului care lucrează acolo!!! Dl Stoica va susțin cu toată inima sa se poată schimba "ceva", și sunt sigura ca sunt mulți ca mine!! O zii buna! !!


In replica, fostul primar din Smeeni, Nicu Nastase comenteaza pe FB:
"Domnule Stoica, sunteti consilier in cadrul primariei Smeeni, cazuri de genul acesta se pot regasi aproape la toate spitalele din tara sau poate mult mai grave. Stiti cite vieti a salvat aceasta unitate spitaliceasca ? Stiti cit valoreaza acest spital pentru locuitorii comunei Smeeni si a comunelor invecinate?Eu nu am studii de medicina sa-mi dau cu parerea ce medicamentatie trebuie data unui pacient ajuns la spital si cred ca nici o alta persoana in afara de medicul de garda. In calitatea pe care o aveti, trebuia sa discutati cu managerul spitalului despre acest caz. Pentru mine acest spital face parte din viata mea, stiti la ce ma refer. Daca ma gindesc bine doamna Cozaroc in iarna lui 2012 imi multumea mie si echipei de medici de la spitalul din Smeeni pentru felul cum a fost tratata mama sa. (aici ) Acum nu stiu ce sa mai inteleg. La Smeeni avem nevoie de medici si de acest SPITAL. Sper ca nu am deranjat pe nimeni cu comentariul meu."

In urmă cu 2 săptămâni aduceam în atenția publică un alt caz asemănător, (detalii aici) însă acuzațiile aduse atunci Spitalului din Smeeni, nu s-au confirmat încă, deoarece cea care a făcut sesizarea nu a putut fi contactată de conducerea spitalului.

Așteptam o reacție publică oficială, chiar şi pe FB, din partea celor ce pot da raspunsuri pe marginea celor relatate mai sus.

Niciun comentariu:

Cele mei citite stiri