vineri, 20 martie 2015

S-A SCHIMBAT CEVA DIN ASPECTUL SMEENI-ULUI IN ULTIMII ANI?

Încă din anul 2008, la început mai timid, apoi din ce în ce mai îndrăzneț, am realizat scurte filmuleţe de prezentare a felului în care arată localitatea Smeeni. Am încercat să redau în imagini, care sper să dăinuie în timp, cum s-a schimbat aspectul centrului civic şi a instituțiilor importante de-a lungul anilor. Deşi recunosc că m-am axat mai mult pe satul Smeeni, iar celelalte sate au fost oarecum neglijate, am considerat că aici, "capitala comunei" reprezintă locul cel mai important din Smeeni. In viitor intenţionez să promovez şi imaginea celorlalte sate ale comunei, pentru că trebuie să recunoaștem, fiecare are câte ceva deosebit de arătat.
Bine ati venit in comuna Smeeni, din Județul Buzau

Până atunci vă invit să vă aduceți aminte cum arăta Smeeni-ul în urmă cu aproape 7 ani, in acest filmuleţ, care deşi nu reprezintă localitatea în ansamblul ei, este o încercare timidă de a arăta ce era mai deosebit atunci.


Tot în acel an pe internet am
încărcat un scurt clip în care arătam drumul parcurs de un autoturism de la intrarea în Smeeni şi până în dreptul primăriei. Daca acum nu vi se pare interesant, reveniți poate peste 2 sau 3 decenii si cu siguranța va veți schimba parera. 


Cu o zi înainte de Paştele din 2009, am căutat să imortalizez cele mai importante locuri din Smeeni la început de primăvară, in așteptarea acestei mari sărbători creștinești. Iată ce a ieşit:


Tot în 2009, deşi nu este un clip cu care sa fi promovat localitatea, am realizat acest montaj video, in care arătam o acțiune voluntară de îngrijire a centrului, mai exact locul în care astăzi se află parcul din Smeeni. Vă invit sa-l urmăriți cu atenție şi sa observați, atât cât se poate desprinde de pe imagini, diferența dintre cum arăta atunci peisajul și cum se prezintă el acum. 


În 2010, odată cu demararea lucrărilor la parcul din centrul comunei, am surprins aproape pas cu pas, pe parcursul a câtorva zile, cum s-a transformat un loc care pentru unii trezește amintiri si acum, într-unul dintre cele mai importante obiective din comuna. Deși am încredere că acest parc nu va fi lăsat de izbeliște, așa cum s-a întâmplat în ultimii 2 ani, consider că el este unul dintre principalele destinații de petrecere a timpului liber pentru copiii noștri. Iată câteva clipuri cu felul cum s-a schimbat peisajul de aici in ultimii 5 ani:






Intre anii 2008 si 2011 am strâns în arhiva personala câteva imagini video cu locurile, obiectivele si instituțiile importante din localitate, pe care le-am unit intr-un scurt montaj audio video. La acea vreme dedicam filmulețul în special celor din Smeeni care sunt plecaţi şi locuiesc în afara graniţelor ţării. Cred că acum şi noi, cei care suntem în ţară, privim poate cu nostalgie aceste imagini.


Şi în anul 2012 am realizat un filmuleț ce încerca sa surprindă aceleași obiective. Anul 2012 a însemnat pentru Smeeni un an al schimbărilor, dacă ne referim la administrația publica locală. Iată mai jos montajul video din acel an.


In clipul de prezentare din anul 2013, singura diferență notabilă este cea legată de aspectul primăriei, care a trecut printr-un amplu proces de renovare, odată cu schimbarea administrației locale.


Închei retrospectiva video, în care am încercat să prezint schimbările legate de aspectul acestei localități din ultimii 7 ani , cu montajul video realizat în luna august a anului 2014. Intitulat SMEENI, perla Baraganului buzoian (cu subtitrare in toate limbile de circulație internaționala) - documentarul despre Smeeni, prezintă în 12 minute o scurtă descriere a locurilor de aici, din punct de vedere geografic.



Ca o concluzie a celor relatate mai sus, putem spune ca an de an se schimbă câte ceva în aspectul acestei localități. Schimbările sunt necesare, cu atât mai mult cu cât ele sunt legate de felul in care arata comuna in care trăim. Foarte important este modul in care ea este gospodărita si întreținuta de aleșii locali, dar și de oamenii care locuiesc aici.

Deși sunt multe lucruri care ar trebui făcute în Smeeni, inevitabil cu toții suntem părtași la aceste schimbări şi stă în puterea noastră a tuturor să contribuim la îmbunatățirea imaginii şi aspectului satului, sa ne pese cum arată,  pentru ca cei ce vor veni după noi sa se bucure de zestrea lăsată de înaintași și sa fie mândri ca s-au născut în aceste locuri.

Niciun comentariu:

Cele mei citite stiri